השאלון עם פלג נחום

הכירו את פלג, בת 26. גדלה במודיעין ונשארה שם.
היא בוגרת טרייה של לימודי תקשורת חזותית במנשר ובימים אלו מסיימת תואר ראשון במדעי החברה והרוח באונ׳ הפתוחה. פלג מגדירה את עצמה כמעצבת רב־תחומית מכיוון שהיא נהנית מכל העולמות – מיתוג ופיתוח זהות, UI/UX, מרקטינג, קריאייטיב, ארט דיירקשן ואיור.

מה שהכי מרגש אותה בעיצוב זו היכולת להנגיש, לדייק ולשפר את העולם מבחינה ויזואלית, בנוסף להתמודדות עם אתגרים ופתרון בעיות. כשהיא מעצבת, חשוב לה להבין לעומק כל תחום שבו תיגע ולכן היא מאמינה גדולה במחקר ומגיעה תמיד עם נכונות ללמוד כמה שיותר. מעבר לזה, פלג מספרת שיש לה תשוקה לתחום הפסיכולוגיה והאנליזה, בזמנה הפנוי מעשירה את הידע שלה בנושא. התרפיה הכי גדולה עבורה היא מוזיקה, לאחרונה התאהבה גם בפילאטיס ובנוסף היא גם מחוברת מאוד לכתיבה ולעולם הרוח.

היי פלג. מה שלומך? איפה אנחנו תופסים אותך השבוע?

היי! אצלי טוב, תודה לאל. אני בתהליכים של התפתחות אישית ומקצועית, לפני ארבעה חודשים חזרתי לעניינים אחרי הפסקה קצרה שלקחתי מסיום הלימודים. למזלי אני מצליחה למצוא מפלט מהמלחמה דרך העבודה, משתדלת להקיף את עצמי בכמה שיותר דברים חיוביים בתקופה כזו מורכבת וקשה.

איפה את עובדת עכשיו?

עבדתי מעל לשנה בסטודיו Dmwa כמעצבת גרפית וכעת אני פרילנסרית בחברת סטארטאפ מתחום הגיימינג. העבודה שלי מורכבת מ UI/UX, ברנד ומרקטינג דיזיין (:

את מעדיפה לעבוד לבד או בצוות?

אני נהנית משני העולמות. חושבת שזה עניין של איזונים – הלבד הוא חשוב ונוח לפעמים, אבל סיעור מוחות ופידבק בלייב מהצוות יכולים מאוד לעזור. מעבר לזה, כשיש סביבך עוד אנשים מוכשרים, יצירתיים ותומכים, זה מאוד מעשיר את התהליך ואת התוצר הסופי.

מה הדבר הכי טוב שקרה לך השנה?

התפתחות וצמיחה, בתור בת אדם ובתור מעצבת.

על איזה פרויקט מעניין עבדת לאחרונה?

בפרויקט הגמר שלי יצרתי ספר שנקרא ״בֵּינִי לבינך״ - אוסף שירים של סבא רבא שלי, שמואל ביאליק ז״ל ושל שיריי, בשילוב הפרשנויות הויזואליות שלי לטקסטים. העבודה על הפרויקט הייתה בשבילי מסע מטלטל ובאותה נשימה מופלא.

סבא רבא שלי נפטר כשהייתי בת עשר ובעזרת הפרויקט הצלחתי לרקום עמו קשר מחודש. הפרויקט היווה עבורי הזדמנות מדהימה לצלול אל תוך עולמו הפנימי של סבי מנקודת המבט שלי ואפשר לי לחקור את הדמיון ואת השוני בנינו באמצעות הכתיבה. להפתעתי, נחשפו יותר מכנים משותפים משציפיתי וגיליתי זאת כאשר התעמקתי באופן בו בחרנו לבטא את המחשבות, הרגשות והזיכרונות שעיצבו אותנו לאינדיבידואלים שהפכנו להיות. למעשה, הפרויקט שיקף עבורי את הפוטנציאל העמוק והמשמעותי שטמון בתקשורת, והוכיח כי גם אם היא מתקיימת במרחבים פחות קונבנציונליים, כמו בין העבר להווה, או בין החיים לבין המוות – עוצמת הקרבה שהיא מייצרת מצליחה לגשר על פני הדורות והפערים השונים ויוצרת פתח לחיבור מעורר השראה.

מתוך פרויקט הגמר שלי - ״בֵּינִי לבינך״.

בנוסף, דרך הפרויקט ״יצאתי מהמגירה״, לאחר שנים שכתבתי עבור עצמי בלבד. היו לי התלבטויות רבות לגבי החשיפה הזו, אך ככל שחקרתי את שיריו של סבי, הרגשתי יותר ביטחון להוציא גם את שיריי לאור. על אף שהייתי אמביוולנטית לייצר פרויקט חשוף שכזה, אני שמחה שיצאתי מאזור הנוחות שלי והעזתי, כיוון שזו הייתה חוויה מרתקת ומרחיבת אופקים עבורי.

מה גורם לך להתרגש ולרצות לעצב וליצור?

כשניצב מולי אתגר, או כשאני מזהה היבטים של העולם הניתנים לשיפור בעזרת עיצוב – אני מתרגשת ליצור. אבל בגדול, עצם היצירה, ההתהוות והלידה של פרויקט חדש היא תמיד מרגשת ומשאירה טעם של עוד.

מה את עושה כשאין לך מוזה?

יוצאת החוצה כדי לשאוב השראה מדברים פחות מובנים מאליהם ואם יש לי אפשרות אז לפעמים כמה ימי מנוחה עושים את שלהם.

מה את עושה בשביל הכיף?

מאזינה למוזיקה/פודקאסטים, קוראת, מתאמנת, מרכלת עם חברים ומשתדלת לבלות עם אחיינית שלי כמה שיותר.

יש לך הרגל מגונה?

יותר מדי, ביניהם גלילה אינסופית בטיקטוק..

יצא לך לטייל בחו״ל?

למזלי כן! די הרבה באירופה ופעם אחת בארה״ב.

מה משך אותך לתחום?

תשוקה ליצירה. הייתי בצומת דרכים בחיי והאינטואיציה שלי הובילה אותי לתחום. בחרתי להקשיב לה ואני שמחה מאוד שעשיתי זאת.

תני לנו ציטוט שיעורר בנו השראה.

״בְּרָא אֶת עַצְמְךָ
זֶה הָעוֹלָם הַטּוֹב בְּיוֹתֵר
הַיָּחִיד
שֶׁתּוּכַל לִבְרֹא״
מתוך: החיים שיש לך, יונה וולך.

ולרגעים פחות אופטימיים: ״Leave Britney ALONE"

לאן ניסית להתקבל ללימודים ולאן התקבלת?

האמת שבאופן די חריג, לא ניסיתי עוד מקומות חוץ ממנשר. ידעתי שאני רוצה ללמוד שם.

איזה מרצה השפיע/ה עלייך במיוחד?

יגאל הרמן - ראש המחלקה לתקשורת חזותית במנשר, שהיה גם המרצה הראשון שלי לטיפוגרפיה והאמין בי אפילו כשלא האמנתי בעצמי. הוא תרם רבות להתפתחות שלי בתור מעצבת והדחיפה המתמדת שלו למיצוי הפוטנציאל הטמון בכל סטודנט/ית היא מעוררת השראה בעיניי. בנוסף לכך, אני לא יכולה לשכוח את עמית טריינין, עמית בן־חיים וגלעד פריד, שליוו אותי לאורך הלימודים במקצועיות, במסירות ובחמלה.

איזה מעצב/ת השפיע/ה עליך יותר מכל?

קית׳ הרינג אמנם מוגדר בתור אמן, אך בעיני הוא מעצב לכל דבר ועניין. כמעצבת רב־תחומית עם שורשים בעולם האמנות, אני שואבת ממנו השראה ומתחברת מאוד לכישוריו בחציית מדיומים וחקירת סגנונות מגוונים לאורך הקריירה שלו. אני מעריכה את עבודותיו השונות – גם המסחריות יותר ובעיקר אלו שפחות זכו לתהילה. מלבדו, יש את אחי הגדול, שובל – מעצב מוכשר ובן אדם מדהים בעל נחישות אדירה וכריזמה מעוררת קנאה, שהשפיע עליי במובנים הכי חיוביים שיש, אני מוצאת בו השראה מקצועית ואישית כאחד. התברכתי באח שהוא גם חבר טוב, תומך ואכפתי. אני יכולה להתייעץ איתו על הכל והוא תמיד יגיד לי את דעתו הכנה, ידחוף אותי להשתפר ולשאוף גבוה.

במה היית עוסקת אם לא היית מעצבת?

פסיכותרפיה ו/או עבודה סוציאלית.

איפה את רואה את עצמך בעוד חמש שנים מהיום?

אני שואפת להיכנס לתחום האסטרטגיה, קריאייטיב/ארט דיירקשן. אולי אחרי תואר שני (:

בפינת ההמלצות אנחנו מבקשים המלצות שונות מהטאלנטים שלנו.
ספר פרוזה/עיון אחרון שקראת.

״סערת נפש״, מאת ד״ר יורם יובל.

רוצה להמליץ על ספר עיצוב?

How To", Michael Bierut"

באיזה פונט את רוצה שיכתבו על המצבה שלך?

סאנדיי מונו 3>

יש לך המלצה מוזיקלית?

איפה מתחילים? איימי ווינהאוס, אביתר בנאי, FKJ, לורן היל, אטה ג׳יימס ועוד.

מהי משמעות החיים?

בהכי קיטש - להיות טובים זה לזו, ולעסוק במה שממלא אותנו.

איך עולם העיצוב ייראה עוד עשור?

כנראה מאוד טכנולוגי והיפר־אקטיבי, מה שעלול לגרום לנו להיות פחות מפוקסים, יצירתיים ומקוריים, או להפך – יאפשר לנו לחלום בגדול יותר ויפתח בפנינו עולם שדרכו נוכל להביא לידי ביטוי את כל מה שרצינו ולא הצלחנו. מה שלא יהיה, אני מתמידה במעקב אחר התפתחויות ושילוב של כלים חדשניים בעבודותיי, כמו למשל שימוש בבינה מלאכותית, כדי לא לפחד מהשינויים הטכנולוגיים שנכנסים לחיינו, אלא, ללמוד אותם, להתיידד איתם ולנצל אותם לטובתי, בטוב־טעם כמובן.

מה שם החיבה שלך?

אין לי אחד כזה ): כל הכינויים לשם שלי הם קרינג׳ בטירוף.

קיצור מקלדת אהוב?

CMD + Z

ולסיום, כתבי את המילה הבאה בכתב היד שלך:


עוד טאלנטים...