השאלון עם עדי רון

הכירו את המעצב והמתכנת הידוע כ"" (לא, זה לא גליף חסר). אנחנו מכירים אותו בתור עדי רון, בוגר שנקר בן 28 שעובד היום כמעצב חווית משתמש בסטודיו בייקון אופנהיים העובד עם לקוחות כמו גוגל ורשות העתיקות. הוא מעריץ את מסע בין כוכבים, עד־כדי־כך שעיצב פונט בהשראת הסדרה (המקורית, לא הריבוּט שעליו הוא לא סולח). בגלל שאביו עובד במשרד החוץ, הוא בכלל נולד ביפן, עבר עם המשפחה לארץ, שבשלב מסוים חזרה לקופנהגן, ואז הוא חזר לבד לארץ ב2008ֿֿ, מה שיותר מכל הפך אותו לאזרח מדינת האינטרנט. כיום הוא גר בתל־אביב. את הזרוּת שהוא חש כתוצאה מהמעברים התכופים בחייו, הוא מתרגם לעבודה הטיפוגרפית שלו, שמצד אחד נובעת מהשראות גלובליות, ומצד שני מתבטאת בפונטים עבריים. חלק אחר מהעבודות שלו מתמקד בניסויים בעיצוב ובתכנות פרויקטים אינטראקטיביים.

מה גורם לך ליצור?

"ליצור" היא מילה לעוסה מאוד בתחום. אני עושה את מה שאני עושה כי אחרת היה לי מאוד משעמם. אני חושב שאני פשוט משתעמם בקלות.

איזה מעצב/ת השפיע/ה עליך יותר מכל?

מתוך היכרות אישית, זה חייב להיות גיא קרנינג. הוא מעצב רקלוסיבי אך חזק, עם נוכחות סושיאל משונה. אבל לדעתי, בתחומו הוא גאון.

רגע, בוא נחזור אחורה. טיול של אחרי צבא עשית?

אני מתנגד להנחה שהשאלה רלוונטית.

את האמת, לאן ניסית להתקבל ללימודים ולאן התקבלת?

ניסיתי לשנקר. במקביל, ניסיתי ל־HIT. התקבלתי לשניהם, אבל ידעתי שהלכתי להבחן ב־HIT רק כ־"safety school" ולא מתוך רצון עז.

מה הדבר הכי טוב שקרה לך השנה?

בשנים־עשר החודשים האחרונים: עבודה בסטודיו ביקון-אופנהיים. ואם מתייחסים לשנה הקלנדרית - עברתי לדירה חדשה ומרעננת.

איזה מרצה השפיע/ה עליך במיוחד?

שחר גייגר ומיכל רינות. מבחינתי, הם עוסקים בדברים הכי מעניינים שקורים כרגע בעיצוב ונתנו לי סט כלים שהוא לחלוטין priceless.

מה אתה עושה כשאין לך מוזה?

מוזה זה לא דבר אמיתי. אבל משחק דיאבלו 3.

אתה מעדיף לעבוד לבד או בצוות?

אני לא חושב שזאת שאלה של העדפות. מעצבים נאלצים לעבוד עם גורמים אחרים בין אם הם רוצים או לא. גם הלקוח הוא חבר צוות אחרי הכל, כך שאתה לעולם לא עובד לבד.


פרויקט הגמר ״Con|Text״ בהנחיית אולג מילשטיין ובן בנחורין. זוהי אפליקציה שעיצבתי ותכנתתי, שהיא צורת תקשורת חדשה ומיידית המשלבת בין תקשורת מבוססת טקסט (צ׳ט/סמס) לבין תקשורת פנים אל מול פנים. האפליקציה מתייחסת לאינטראקציה של המשתתפים, ובמיוחד לקצב ההקלדה, למחיקה, תקשורת באותו זמן בין אנשים שונים, ואפילו לשקט שבין המשפטים, שבו הם נמחקים. במקום אווטר גרפי, בחרתי לאפיין את המשתמשים על ידי צליל וצבע. מסך אנשי הקשר מציג למשתמש את הקרבה בינו לחבריו, ואפילו שיחות שקורות בזמן אמת, שאפשר לראות בקווים המקווקווים.

אם לא היית מעצב מה היית?

הייתי מן הסתם מתכנת מאוד משועמם.

איפה אתה רואה את עצמך בעוד חמש שנים מהיום?

אין לדעת. אולי עדיין בתל־אביב.

ספר פרוזה/עיון אחרון שקראת.

The Fifth Season של N. K. Jemisin. ספר מפתיע ויחסית קליל.
כרגע קורא את Designing Disability של Elizabeth Guffey.

רוצה להמליץ על ספר עיצוב?

ממליץ לקרוא את הספר The Elements of Typographic Style by Robert Bringhurst. אין כאן תגליות מרעישות, אלא הרהורים אישיים על טיפוגרפיה תוך סקירה רוחבית של הנושא.

אתר השראה מדליק שאנחנו לא מכירים.

אני שואב השראה רבה מהגרסה הטקסטואלית של CNN.

באיזה פונט אתה רוצה שיכתבו על המצבה שלך?

המצבה הדו־לשונית שלי תהיה בדוד נטוי – לעברית. ללטינית עוד לא החלטתי.

מה שם החיבה שלך?

חברי הטובים ביותר קוראים לי "᯼".

יש לך הרגל מגונה?

אני טוב מדי בהכל, ואין לי מגרעות כלל, וזה גורם לכתיבת תשובות בשאלונים לממש קשה!!

יש לך קיצור מקלדת אהוב?

קיצורי תנועה בעורך הטקסט "Vim", ובכלל כל מה שקורה בתוכנה הזו.

מהי משמעות החיים?

LOL.

עוד משהו שרצית להוסיף?

כן. אני עדיין כועס על הריבוטים של מסע בין כוכבים ושום דבר שיגידו לא ישנה את העובדה הזאת.

מה התחביבים שלך?

בניית מקלדות.


עוד טאלנטים...