השאלון עם עמית ממן

עמית ממן הוא סטודנט לתקשורת חזותית בשנה ג׳ בשנקר, יליד 1992. במקור הוא מנתיבות, עכשיו הוא גר ברמת גן, ורגע לפני שהוא טס למילאנו לחילופי סטודנטים, תפסנו אותו לשאלון קצר על החיים ועל המוטו העיצובי שלו. העבודות שלו מתאפיינות בשילוב חזק בין לטרינג עברי, לקישוטיות, לצבעים עזים וליכולות גבוהות של אימג׳ מייקינג.

מה גורם לך ליצור?

רעיון שקופץ לי לראש – מופרע ככל שיהיה – לרוב יהפוך בשעת לילה מאוחרת לעיצוב כלשהו. ככל שהרעיון מורכב יותר טכנית אני אתאמץ לעצב אותו מהר יותר ולהתמודד איתו כבר באותו היום.

מעצב שהשפיע עליך יותר מכל

Henri Kay Henrion בגלל המיתוג העל־זמני של קיי־אל־אם.
Josef Muller Brockmann בגלל הפוסטרים הגאוניים והתפיסה הצורנית שלהם.
Paula Scher בגלל הקלילות שבה היא מעצבת טיפוגרפיה.

רגע, בוא נחזור אחורה. טיול של אחרי צבא עשית?

למי יש זמן? רק סופ"שים באירופה.

את האמת, לאן ניסית להתקבל ללימודים ולאן התקבלת?

נרשמתי לשנקר ולמכון הטכנולוגי בחולון ובחרתי בשנקר.
בצלאל תמיד קרצה לי מאוד אבל ירושלים קשוחה מדי בשבילי אז ויתרתי מראש.

מה הדבר הכי טוב שקרה לך השנה?

עוזב בקרוב את רמת־גן לטובת מילאנו לחילופי סטודנטים.

מורהשהשפיע עליך במיוחד

נדב ברקן

מה אתה עושה כשאין לך מוזה?

בורח לקולנוע.

אתה מעדיף לעבוד לבד או בצוות?

בסטודיו - על פרויקטי UX/UI מורכבים - רק בצוות, לעומת פרוייקטי תדמית שאני מעדיף לעצב לבד.

אם לא היית מעצב?

הייתי אדריכל.

רוצה להמליץ על ספר עיצוב?

FHK Henrion: The Complete Designer

אתר השראה מדליק שאנחנו לא מכירים

365awesomedesigners.com

״עיצוב סדרת שטרות חדשים למדינה, 50 ו־200 ש”ח. בשונה מהנצחת איכותיות המדינה ודימויים שאנו רגילים לראות בשטרות – אידיליות ואישים מפורסמים לצד מבנים ואדריכלות מקומית, בשטרות אלו יש ביקורת נוקבת על משבר הדיור, יוקר המחיה והפערים הכלכליים בישראל, שטר 200 ש”ח מנציח את העושר – דירות היוקרה שהפכו לסמל לבלתי אפשרי עבור רבים מתושבי המדינה, אל מול שטר 50 ש”ח המציג את העוני והדלות.״

באיזה פונט אתה רוצה שיכתבו על המצבה שלך?

הדסה, כמו כל עם ישראל.

שם חיבה

ממן.

הרגל מגונה

שנ"צים.

קיצור מקלדת אהוב

CMD+A

משמעות החיים

42

מה הגישה העיצובית שלך?

מעצב צריך לאתגר את עצמו כל הזמן כדי להמשיך להתפתח. אני מאמין שמעצב צריך לשלוט בסט כלים רחב ולא להישאר בנישה הנוחה לו. לי היה חשוב מגיל צעיר לשלוט בכל תוכנות העיצוב, ללמוד כמה שיותר כלים באוטודידקטיות ולעקוב באובבסיביות אחרי התפתחויות טכניות בעולם העיצוב. לצד הפן הטכני, מעצב צריך גם לתת דרור לסקרנות: לחפש ולחקור בכל פעם כשניגשים לעיצוב ולא משנה אם זה טיפוגרפיה, דפוס, אינטרקטיב או עיצוב פיזי, המחקר אחרי עולמות תוכן מעניינים ומורכבים לרוב מביא חיבורים מוצלחים שמרימים את העיצוב ברמת הקונספט. לפיכך, מקור ההשראה להרבה מהעיצובים שלי הוא כפתור "ערך אקראי" בויקיפדיה...
בראיה שלי העיצוב המושלם (או הקרוב לכך) הוא עיצוב שברמת הקונספט מרגיש נכון ומתקשר, ולצד זה הרמה הטכנית גבוהה ומדויקת. שני הצדדים חשובים במידה זהה מבחינתי.

איך נראה כתב היד שלך?


עוד טאלנטים...